dlaczego-tytuly-ksiazek-na-grzbiecie-maja-rozne-kierunki

Dlaczego tytuły książek na grzbiecie mają różne kierunki?

Dlaczego niektóre tytuły książek na grzbiecie drukowane są z góry na dół, a inne z dołu do góry? Czy zwracasz na to uwagę czy jest to dla Ciebie nieistotne? Przyjrzyjmy się powodom, dlaczego tak się dzieje i która wersja jest poprawna? Kilkanaście lat temu, projektując opakowania w agencji brandingowej, często mieliśmy odmienne zdania, jak pokazać nazwę…

Czytaj dalejDlaczego tytuły książek na grzbiecie mają różne kierunki?
estetyka-doswiadczen-jezyk-wartosci

Czym jest Estetyka Doświadczeń?

W projektowaniu nie tylko użyteczność i estetyka mają znaczenie, ale wartości i intencja, jaka za tym stoi. Dlatego moją misją jest, byśmy stawiali na jakość i całość wrażeń, niezależnie co robimy i dla kogo. Czy firma jest prokonsumencka czy nie, najbardziej widać w sytuacjach kryzysowych. Pozwól, że przybliżę czym dla mnie jest estetyka doświadczeń i dlaczego…

Czytaj dalejCzym jest Estetyka Doświadczeń?
Kompetencje-ux-designer-digital

Kompetencje UX (digital)

Praca User Experience Designera w zakresie digital to cały wachlarz możliwości i kompetencji. UX digital to wszystko, co wpływa na interakcję użytkownika z danym produktem cyfrowym, od rozpoznania problemu, po wdrożenie nowych rozwiązań. To dziedzina, która dotyka aspektów psychologii, socjologii, estetyki, informatyki, znajomości nowych technologii oraz narzędzi do prototypowania. Każda osoba, która chciałaby pracować…

Czytaj dalejKompetencje UX (digital)
Potencjal-feedbacku

Potencjał feedbacku

Feedback to informacja zwrotna, wykorzystywana w rozwoju projektu, osoby, czy organizacji. Jest raczej niedoceniany i mało wykorzystywany i niewielu liderów potrafi dawać dobry, konstruktywny feedback. Często jest mylony z krytyką. Dobry feedback to komunikat zwrotny, który wpływa na rozwój projektu lub osoby i dobry feedback zawsze niesie w sobie intencję pozytywną.…

Czytaj dalejPotencjał feedbacku
Estetyka-trzy-poziomy-postrzegania

Estetyka i trzy poziomy postrzegania

Estetyka to harmonia proporcji, prostota, właściwy wybór elementów. To odniesienie do wartości a nie opisanie czegoś, dlatego jej odbiór jest właściwie subiektywny. Obiektywnie dba o to, aby użytkownik odebrał przekaz wizualny w sposób zrozumiały lub doświadczał przyjemności z użytkowania. To również wspomnienia i obcowanie z produktem z pozycji swojej wrażliwości i wartości.

Czytaj dalejEstetyka i trzy poziomy postrzegania