HSP – potrzebujesz takich ludzi w zespole.

Ostatnio zafascynował mnie temat HSP (high sensitive person) i wpływ tych osób w rozwój organizacji. Myśląc o wysoko wrażliwych, w szczególności pomyślałam o branży projektowania dla ludzi, jaką jest User Experience. Osoby takie (HSP) mają bardziej rozwiniętą prawą półkulę mózgu, co ma swoje mocne i słabe strony, o których poniżej. Wg psycholożki…

Czytaj dalejHSP – potrzebujesz takich ludzi w zespole.

Produkt użyteczny i użytkowy, o różnicy.

Czy każdy produkt użytkowy jest użyteczny? Czym jest użyteczność i jaką rolę pełni w projektowaniu produktu? Przedmiot użytkowy, produkt użyteczny, wzór użytkowy, obiekt użyteczności – można się w tym trochę pogubić. W moim rozumieniu produkt/przedmiot użytkowy to przedmiot, który posiada pewną funkcję, która pozwala wykonać pewną czynność (np. słuchawka…

Czytaj dalejProdukt użyteczny i użytkowy, o różnicy.

Jedna litera czy cały alfabet? O odpowiedzialności projektanta UX

Posługując się metaforą, wyobraź sobie, że dostajesz zlecenie i masz zaprojektować literę E. Co robisz? Jeden powie, po co ruszać coś, czego nie chce klient i robi literę E. Drugi powie, że patrzy na cały alfabet, bo litera E jest jego częścią i chce sprawdzić co z resztą alfabetu. Jak podejść do projektowania i która opcja jest…

Czytaj dalejJedna litera czy cały alfabet? O odpowiedzialności projektanta UX
Jak-wykorzystac-kolor-w-projektowaniu-doswiadczen

Jaką wartość w projektowaniu doświadczeń ma kolor?

W komunikacji wizualnej chodzi o pokazanie informacji w taki sposób, aby została odebrana zgodnie z intencją nadawcy. Kolor jest potężnym narzędziem, docierającym do mózgu w pierwszej kolejności, po którym zaraz jest forma i treść. Zobaczcie, jak za pomocą odpowiedniej komunikacji można zwiększyć efektywność obsługi i polepszyć tym samym doświadczenie konsumentów. Jak…

Czytaj dalejJaką wartość w projektowaniu doświadczeń ma kolor?