
Visual design i user experience - szkolenie
Data: 07-09 kwietnia 2025
Godzina: 9-16 (3 dni)
Miejsce: online /zoom
Cena: 1650 pln
Program szkolenia
- Estetyka i użyteczność – 2 główne role designu
- Design w codziennym życiu – rola i odpowiedzialność
- Psychologia i percepcja w Komunikacji Wizualnej
- Modele mentalne
- Zasady użyteczność
- Różnice między UX a UI
- Programy do prototypowania
- Proces projektowy i osadzenie w nim UI Designera
- Czym jest design?
- Estetyka i użyteczność – główne role designu
- Czy jest komunikacja i informacja wizualna?
- Komunikaty wizualne w internecie i w przestrzeni publicznej
- Psychologia UX i percepcja w komunikatach wizualnych
- Heurystyki Nielsena (UX/UI)
- Modele mentalne w projektowaniu UX
- Proces projektowy i budowanie zespołu projektowego
- Kompetencje i predyspozycje projektanta
- Odpowiedzialność projektowa i etyka pracy
- Gradacja i hierarchia wizualna
- Typografia – zasady w typografii cyfrowej
- Typografia – zasady w typografii przestrzennej
- Kolor – znaczenie koloru i jak łączyć kolory?
- Kolor w internecie i w świecie fizycznym
- Spójność – czym jest i jak ją budować?
- Przestrzeń i kompozycja w produktach cyfrowych
- Zdjęcie z tekstem – zasady
- Przyciski – anatomia i zastosowanie w praktyce
- Formularze – zasady
- Selektory – logika, geneza i zastosowanie
- Ikony – właściwości i zasady
- Tabele – właściwości i zasady
- Filtry i sortowanie
- Alerty – kolory, kształty i zastosowanie
- Teksty marketingowe vs. teksty produktowe
- Prosty język w produktach cyfrowych
- Spójność w pisaniu
- Dobre i złe przykłady (z omówieniem)
- Mobile, desktop, ekrany dotykowe etc. – różnice w projektowaniu
- RWD – responsive web design
- Design system
- Dostępność – podstawowe zasady
- Figma – omówienie najważniejszych funkcji, które pozwolą zacząć projektować
- Ćwiczenia z wzorców projektowych
- Przygotowanie makiet lub prototypów do badań użyteczności
- Omówienie metod testowania
- Jak prowadzić testy użyteczności na makietach, prototypach a jak na produkcji?
- Pytania i odpowiedzi
Komunikacja wizualna to rozmowa za pomocą zapisu graficznego, gdzie muszą być spełnione zasady percepcji wizualnej i sensoryki człowieka. Od poprawności tego zapisu zależy, czy przekaz będzie intuicyjny, przyjemny i zrozumiały.
Magda Therkildsen
Cel szkolenia
Komunikaty wizualne są po to, aby pomagać odbiorcom iść we właściwym kierunku lub robić określone zadania. Aby człowiek poruszał się płynnie bez zmuszania się do myślenia, muszą być spełnione zasady percepcji wizualnej i sensoryki człowieka. Logika i visual muszą ze sobą współpracować. Visual jest ostatnim krokiem projektu po stronie twórcy a pierwszym punktem styku po stronie odbiorcy.
Moim zadaniem jest nauczyć Cię projektować tak, żeby twoje komunikaty wizualne wspierały flow UX z szacunkiem dla odbiorcy i jego możliwości percepcyjnych.
Dla kogo?
- Dla osób, które chcą projektować estetyczny visual design;
Dla osób, które chcą wiedzieć co sprawia, że interfejsy są intuicyjne i łatwe w obsłudze;
- Dla osób, które chcą poznać zasady Komunikacji Wizualnej w oparciu o psychologię, ergonomię i percepcję i uwzględniać to w projektach;
- Dla osób, które zajmują się grafiką i chcą zostać UI Designerami (lub chcą rozwinąć swój warsztat);
- Dla programistów front-end, którzy wdrażają produkty cyfrowe;
- Dla osób, które błądzą i szukają konkretów od praktyka z 30-letnim doświadczeniem.
Potrzebujesz zamówienie?
Szukasz szkolenia dla swojego Zespołu?

Referencje
Magdalena jest profesjonalistką w każdym calu, estetką, zaangażowaną w swoją pracę. Sprawnie odpowiada na zadawane jej pytania. Uważnie słucha. Od samego początku wzbudza zaufanie podczas rozmowy. Nie ma problemu z kontaktem telefonicznym, a także mailowym. Potrafi doradzić, kiedy należy dokonać ostatecznego wyboru. Zaskakuje pomysłami, które naprawdę są pracochłonne, ale trafiają w przekaz i nie są tym samym skomplikowane. Magda to osoba na poziomie, kompetentna, z duszą artysty i jednocześnie realistką.
Kasia Kowalskawww.ladyland.pl
Magda z powodzeniem skonsultowała mój projekt tworzenia interfejsu i architektury informacji, wykazując się ponadprzeciętną wiedzą teoretyczną, połączoną z doświadczeniem z zakresu UX, estetyki, designu i wzornictwa. Ponadprzeciętna empatia i pomysłowość Magdy ułatwia porozumienie się w obszarze wizji marki i projektowania, oczekiwanej przez Klienta.
Igor ZaborowskiPrzedsiębiorca
Miałam przyjemność współpracować z Magdą przy zleceniach graficznych i byłam pod wrażeniem poziomu wykonania usługi. Ogromnym atutem Magdy w projektach biznesowych jest jej umiejętność myślenia z perspektywy klienta. Doceniam ją także za inicjatywę, pokazywanie różnych możliwości, kreatywność i świetne poczucie estetyki. Wszystkim rozważającym współpracę, polecam Magdę jako solidnego i sprawdzonego kontrahenta.
Ewa WolańskaRecruiter, PR
Magda ma ogromne wyczucie estetyczne i głębokie pragnienie upiększania świata. I tego wizualnego i tego duchowego. Każdy aspekt uruchamia w niej zamysł i chęć odnalezienia lepszej, skuteczniejszej wersji. Daje dużo trafnych uwag zapalając lampki, umożliwiające spojrzeć na projekt lub problem z innej perspektywy. Podziwiam w niej zawzięcie w wykonywaniu projektów i celów, które jasno sobie wyznacza.
Jolanta Ambrożewiczwww.marketing-interakcyjny.pl
Magdę poznałam na studiach na Wydziale Form Przemysłowych krakowskiej ASP. Jest niezwykle pracowitą, ambitną, twórczą, szukającą nietuzinkowych rozwiązań i dążącą do celu osobą. Była i jest nieprzerwanie inspiracją dla mnie i dla innych. Wielokrotnie miałam przyjemność z nią współpracować i za każdym razem jej wiedza i doświadczenie pełniły ważną rolę na każdym etapie procesu projektowego. Jest osobą, dla której niemożliwe nie istnieje. Jest też niezwykle ciepłym i sympatycznym człowiekiem.
Adelina Arendarskagraphic designer
Kreatywny Networking z UXowa (z Magdą) to nie tylko fachowa wiedza ale przede wszystkim możliwość spojrzenia na temat z wielu różnych perspektyw i wymiana doświadczeń. Dzięki konsultacji z Magdą byłam w stanie stworzyć i wprowadzić nowe rozwiązania na stronę natychmiast, tego samego dnia. To wymarzone miejsce dla kreatywnych twórców, którzy nie ustają w poszukiwaniu nowych rozwiązań i narzędzi.
Marta PadyszVideo maker / Camera Woman