Kompetencje UX digital

Praca User Experience Designera w zakresie digital to cały wachlarz możliwości i kompetencji. UX digital to wszystko, co wpływa na interakcję użytkownika z danym produktem cyfrowym, od rozpoznania problemu, po wdrożenie nowych rozwiązań. To dziedzina, która dotyka aspektów psychologii, socjologii, estetyki, informatyki, znajomości nowych technologii oraz narzędzi do prototypowania.

Każda osoba, która chciałaby pracować w budowaniu doświadczeń, znajdzie dla siebie odpowiednie miejsce. UX to tez filozofia, podejście do życia, ułatwienie życia użytkownikom. Jeśli masz pasję, rozumiesz ludzi, interesujesz się dawaniem wartości i szukasz odpowiedzi na ich potrzeby, nie tylko te oczywiste, to odnajdziesz się w tej roli doskonale. Kreujesz produkt, z którego będą korzystać zadowoleni użytkownicy. Bardzo fajna praca w dziedzinie innowacji i nowych technologii.

Poniżej znajdziesz podział na różne obszary, z wyjaśnieniem roli i predyspozycji. Zobacz, do której Ci najbliżej:

1. BADANIA / RESEARCH

Możesz realizować się przy badaniach respondentów, ich problemów w danych obszarze, badaniem powodów ich niezadowolenia lub satysfakcji. Badacz patrzy, jak zachowują się ludzie, analizuje ekosystem. Taka osoba obserwuje i wyciąga wnioski, posiada umiejętności analitycznego myślenia, jest cierpliwa, lubi zdobywać informacje i wykazuje się dużą empatią.

2. STRATEGIA BIZNESOWA

Tutaj osoba łączy UX z biznesem, jest najbliżej biznesu ze wszystkich obszarów. Tworzy strategię projektów, dobrze, jeśli umie prezentować koncepcję. Sprawdzi się tu osoba, która jest odporna na stres i umie koordynować wiele rzeczy naraz.

4. GRAFIKA / DESIGN

Osoby, zajmujące się designem cechuje dokładność i precyzyjność. Designer posiada bogate doświadczenie, które przełoży na wartość obrazową, która to stanowi bezpośredni przekaz dla odbiorcy. Walory estetyczne, rozumienie proporcji, kompozycji, koloru i kształtu powinny być dla niego zrozumiałe i powinien się z nimi utożsamiać. Znakomity obserwator.

5. WDROŻENIE / DEVELOPMENT

Tutaj odnajdą się osoby, lubiące powtarzalność, są dokładni, lubią liczby i wykresy. Mają analityczny umysł i dobrze się czują, gdy wiedzą, co mają robić. Lubią wdrażać gotowe rozwiązania. Często są introwertykami i nie lubią działać w chaosie.

Jeśli widzisz się w tej strukturze i chciałbyś pracować przy wdrażaniu nowych produktów, lub ulepszaniu istniejących, go a head. Jest to zawód, który coraz częściej staje się niezbędnym wsparciem silnej organizacji. Jeśli masz pytania, dołącz do mojej grupy na fb „Estetyka doświadczeń – design, grafika, UX”, tam w kameralnej przestrzeni rozmawiamy o projektowaniu doświadczeń.

0 komentarzy
5 polubień
Poprzedni wpis: Potencjał feedbackuNastępny wpis: Estetyka Doświadczeń językiem wartości

Przeczytaj także

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie

Cześć, jestem Magda. Piszę o użyteczności, estetyce i ich wpływie na doświadczenia. Witaj na moim blogu. czytaj więcej

Najnowsze wpisy