fbpx

Kurs online
Komunikacja wizualna w User Experience

To jedyny kurs z Komunikacji Wizualnej w UX, który holistycznie uczy jak użytkownik czyta komunikaty wizualne i jak dobrze projektować produkty cyfrowe, które będą intuicyjne dla odbiorcy.

Dla kogo jest ten kurs?

  1. Dla osób, które chcą projektować estetyczne produkty cyfrowe w oparciu o flow UX;
  2. Dla UX Designerów, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę o 
  3. Dla front-developerów, którzy współpracują z UX/UI designerami nad wdrożeniem projektów;
  4. Dla grafików, którzy chcą projektować produkty cyfrowe;
  5. Dla osób, które interesują się projektowaniem informacji, psychologią, percepcją i odbiorem

Projektowanie wizualne
to nie tylko wygląd

Czy zastanawiałeś się, dlaczego jedne produkty są łatwe w obsłudze a inne nie? Co powoduje, że w jednej galerii handlowej znajdujesz szybko WC, a w innej biegasz i nie możesz znaleźć? Dlaczego nie widzimy wszystkiego, co jest na ekranie (lub przed nami)? W tym kursie holistycznie omawiam zasady komunikacji wizualnej, percepcji, zarówno w świecie cyfrowym jak i w 3D i uczę jak to robić dobrze.

Chcemy, żeby odbiorca widział i rozumiał

Zanim zaczniesz projektować, najpierw trzeba wiedzieć co widzi oko i jak porządkuje informacje mózg. Wszystko omawiam na przykładach z życia codziennego, które znasz, dlatego łatwo zrozumiesz. Projektowanie staje się prostsze, kiedy robimy to świadomie.

Dobre flow i gradacja elementów

Jeśli chcesz żeby odbiorca łatwo poruszał się po Twojej stronie/aplikacji, musisz dobrze posługiwać się gradacją elementów i nauczyć się właściwie układać grafiki, treści i inne elementy. Bez tego nie zrobisz intuicyjnego produktu cyfrowego.

Program kursu

  • Czym jest design?
  • Estetyka i użyteczność – główne role designu
  • Czy jest komunikacja i informacja wizualna?
  • Komunikaty wizualne w internecie i w przestrzeni publicznej
  • Psychologia UX i percepcja w komunikatach wizualnych
  • Heurystyki Nielsena (UX/UI)
  • Modele mentalne w projektowaniu UX
  • Proces projektowy i budowanie zespołu projektowego
  • Kompetencje i predyspozycje projektanta
  • Odpowiedzialność projektowa i etyka pracy
  • Gradacja i hierarchia wizualna
  • Typografia – zasady w typografii cyfrowej
  • Typografia – zasady w typografii przestrzennej
  • Kolor – znaczenie koloru
  • Kolor w internecie i w świecie fizycznym
  • Spójność – czym jest i jak ją budować?
  • Przestrzeń i kompozycja w produktach cyfrowych
  • Zdjęcie z tekstem – zasady
  • Nawigacja i menu – różne nośniki cyfrowe
  • Przyciski – anatomia i zastosowanie w praktyce
  • Formularze – zasady
  • Selektory – logika, geneza i zastosowanie
  • Ikony – właściwości i zasady
  • Tabele – właściwości i zasady
  • Filtry i sortowanie
  • Filtry i sortowanie
  • Alerty – kolory, kształty i zastosowanie
  • Teksty marketingowe vs. teksty produktowe
  • Prosty język w produktach cyfrowych
  • Spójność w pisaniu
  • Dobre i złe przykłady (z analizą)
  • Mobile, desktop, ekrany dotykowe etc. – różnice w projektowaniu
  • RWD – responsive web design
  • Design system
  • Dostępność – podstawowe zasady
  • Figma – program do projektowania i prototypowania
  • Figma – omówienie najważniejszych funkcji, które pozwolą zacząć projektować
  • Zadania domowe (min. 5 zadań – różne obszary i konteksty) + feedback w grupie FB
  • Budowanie portfolio – wskazówki